martedì 15 maggio 2018

Masculine challenge


Hello guys! Today's card is part of a new monthly challenge from So Suzy Stamps and the theme for May is quite interesting because it's all about masculine cards. You'll find more info at the end of this post. I wanted to avoid vintage look and DIY-items-related cards, so I used the Gumball Machine set Lg. Everyone loves candies, so I thought that the gumball machine would work for masculine cards too. And this one is a very simple and quick one to made!

Ciao a tutti! La card di oggi fa parte di una nuova sfida mensile indetta da So Suzy Stamps. Il tema per maggio è particolarmente interessante, visto che riguarda le card per maschietti - trovate più info a riguardo alla fine del post. Ho voluto evitare di giocare la carta del vintage o delle card con attrezzi DIY, per cui ho deciso di utilizzare il distributore di caramelle che ha fatto sognare bambini di tutte le età. E visto che a tutti piacciono le caramelle, il tema mi è sembrato adatto anche a una card al maschile! 


First I stamped the Gumball Machine with Memento Tuxedo Black and I coloured it with promarker pens. Then I fussy cut it and added some highlights with a white gel pen. I did the same for the little colorful candies.

Anzitutto ho timbrato il distributore di caramelle con dell'inchiostro Memento nero e l'ho colorato con i promarker. L'ho ritagliato e ho aggiunto dei punti luce con una penna gel bianca. Ho fatto lo stesso con le piccole caramelle colorate.


Then I took a white cardbase and I sponged a bit of Pumice Stone Distress Ink at the bottom. Next I added the images and I  stamped the sentiment near them. Final touch? A layer of Nuvo Clear Drops on the glass of the gumball machine.

A questo punto ho preso una base bianca e vi ho applicato del Pumice Stone Distress Ink nella parte bassa del pannello frontale. In seguito ho incollato le immagini ed ho timbrato l'augurio accanto ad essere. Tocco finale? Uno strato di Nuvo Clear Drops sul vetro del distributore.


Let's explain a few rules to enter this challenge:
- Follow the theme and use the supplies you prefer
- If you use So Suzy or Crackerbox Palace stamps, you'll have a double chance to win
- The winner will be announced on June 15th and will receive a 25$ gift certificate from So Suzy store.
For more details and seeing all the DT's inspiration, just visit So Suzy Stamps blog.

Ora è tempo di spiegare qualche regola per partecipare alla sfida:
- Seguite il tema e usate i prodotti che preferite
- Se usate i timbri di So Suzy o Crackerbox Palace, avrete una doppia possibilità di vittoria
- Il vincitore verrà decretato il 15 giugno e riceverà un voucher di 25$ per il negozio di So Suzy Stamps.
Per maggiori informazioni e per vedere tutti i progetti realizzati dal DT, visita il blog di So Suzy Stamps.

Supplies used:

Gumball Machine set Lg.
Let's Celebrate


Nessun commento:

Posta un commento